ماجرای عجیب سگی در شب داستان نوجوان

ماجرای عجیب سگی در شب

داستان “ماجرای عجیب سگی در شب”، با کشته شدن سگی به نام “ولینگتون” در همسایگی خانه “کریستوفر” آغاز می شود. “کریستوفر” نوجوانی با رفتارهای عجیب است. او به سندرم اوتیسم (در خود ماندگی) دچار است و در مدرسه کودکان استثنایی درس می خواند. ( کتاب نوجوان داستان مناسب نوجوانان )

کریستوفر به علت این بیماری عجیب و نادر از درک مسائل پیش پا افتاده زندگی ناتوان است، اما هوش خارق العاده ای دارد. برقراری ارتباط با دیگران برای او بسیار سخت است و حتی پاسخ به ساده ترین پرسش های روزمره آن‌ها آزارش می‌دهد، اما می تواند عدد ۲ را در ذهن خود به توان ۴۵ برساند، معادلات چند مجهولی ریاضی را به سادگی حل کند و در آزمون سطح عالی ریاضی مدرسه پذیرفته شود!

او که اعتقاد دارد سگ ها بهتر از انسان ها هستند، تصمیم می گیرد قاتل سگ همسایه را پیدا کند و او را به سزای عملش برساند و در روند کشف این راز، با ماجراهای زیادی رو به رو می شود.

شخصیت اصلی، “کریستوفر”با زبانی شیرین، ساده و پرکشش ماجرای روزهایی از زندگی خود را بازگو می کند.مخاطب نوجوان در طول داستان با مسائل و دشواری ها و نیز توانایی ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان مبتلا به سندرم اوتیسم (در خود ماندگی) و در گستره بزرگتر تمام کودکان دچار بیماری هایی که به دیر آموزی در آن ها می انجامد، آشنا می کند و به جای حس ترحم و دلسوزی، در آن ها احساس مسئولیت نسبت به بهسازی وضعیت زندگی این کودکان و نوجوانان بر می انگیزد.

ماجرای عجیب سگی در شب

نویسنده: مارک هادون

مترجم: شیلا ساسانی نیا

ناشر: افق

کتاب نوجوان 

داستان مناسب نوجوانان