اگر تخم مرغ از بیرون بشکند، زندگی پایان می یابد؛ اما اگر از درون بشکند، زندگب آغاز می شود. بهترین چیزها همیشه از درون نشئت می گیرند.

  1. سیل اطلاعات دیجیتالی

اگر بیش از اندازه از فناوری استفاده کنیم، مثل وقتی زیادی غذا می خوریم، برای سلامتی ما مضر است.

  1. حواس پرتی دیجیتالی

شاید فناوری مدرن خارق العاده باشد، اما به راحتی ما را از هدف اصلی منحرف می کند و از لذت کنار دوستان و خانواده بودن، می کاهد.

ما تمام کارها را باهم انجام می دهیم که فقط انجام داده باشیم و نتیجه این کار اصلا خوب نیست. تغییرات سریع و مستمر که ما با انجام چند کار همزمان موجبشان می شویم، آنقدر سریع سوخت مغز را تمام می کند که پس از مدتی کوتاه احساس خستگی و گیجی می کنیم.

  1. فراموشی دیجیتالی

استفاده بیش از حد از فناوری دیجیتال باعث از بین رفتن توانایی های شناختی می شود.

آیا اتکا به فناوری همیشه بد است؟

گفته می شود با واگذاری برخی از وظایف نه چندان مهم مانند حفظ کردن شماره تلفن ها یا ریاضیات پایه یا یافتن مسیر رستورانی که قبلا به آن رفته ایم، در واقع سعی داریم فضای مغز خود را برای چیزی باز بگذاریم که بیشتر برایمان اهمیت دارد. تحقیقات نشان میدهد که مغز ما بیشتر شبیه ماهیچه است تا شبیه رایانه در حال پر شدن. هرچه بیشتر از این ماهیچه استفاده کنید، قدرتمندتر می شود و اطلاعات بیشتری را در خود ذخیره می کند.

بک دقیقه زمان صرف ورزش دادن حافظه خود کنید: شماره تلفن فردی را که دائم با او در ارتباط هستید، حفظ کنید.

  1. استنتاج دیجیتالی

استنتاج ترکیبی از تفکر انتقادی و حل مسئله و خلاقیت است.

اینترنت باعث شده است که در کمترین زمان و بدون تلاش بتوانیم به اطلاعات دسترسی داشته باشیم، نظرات دیگران را مطالعه کنیم و…. درواقع به شخصه استنتاج نکنیم و از استنتاج اینترنتی استفاده کنیم. استنتاج اینترنتی باعث می شود که به مرور ماهیچه هایی که برای تفکر نقاد و استدلال موثر استفاده می کنیم، به مرور دچار زوال شوند. وقتی فناوری به جای ما این کار را انجام دهد، پس درواقع بخشی چشمگیر از توانایی حل مسئله خود را از دست داده ایم.

البته باید درنظر داشته آتش می تواند غذایتان را بپزد یا خانه تان را خاکستر کند و نحوه ی استفاده شما نتیجه را مشخص می کند. فناوری هم به نوبه خود می تواند خوب و یا بد باشد.