آیین دوست یابی؛ نوشته دیل کارنگی است

آنچه بامطالعه‌ی کتاب ارزشمند آیین دوست یابی به دست می‌آوریم، آشنایی با قواعدی انسانی است که علی رغم گذشت سال‌های بسیار هنوز هم کاربرد دارد و استفاده از آموزش‌های این کتاب می‌توانید زندگی شخصی و روابط اجتماعی خواننده را دچار تغییرات بسیار مثبت کند.

هدف اصلی از نگارش کتاب آموزش آیین دوست‌یابی و تأثیرگذاری بر افراد با مطالعه آثار او و بهره‌گیری از اصولی که او مطرح کرد، راه بهتر زندگی‌کردن را آموخته‌اند. خواندن آن برای همه ضروری است. برای تمام کسانی که خواهان استفاده کارآمد از دانش و تخصص خود در سطح جامعه هستند. ارتباط، نیاز بشر است.

 

قسمت هایی از کتاب آیین دوست یابی یا راه نفوذ در دیگران

  • به جای اینکه مردم را محکوم و سرزنش کنیم بهتر است آنها را درک کنیم و بدانیم چرا اینگونه رفتار می کنند و این کار بسیار مفید و سازنده تر انتقاد است و به جای نارضایتی و دلخوری موجب افزایش همدلی و ظرفیت و تحمل و مهربانی می شود. انتقاد, سرزنش و یا شکایت نکنید .
  • رنجاندن دیگران نه تنها در آنها تغییری ایجاد نمی کند بلکه کار را بدتر می کند. امرسون می گوید: با هرکسی که روبرو می شوم به نوعی از من برتر است به این ترتیب است که از او چیزی یاد می گیرم. دیگران را صادقانه تمجید کنید.
  • اگر می خواهید دیگران شما را دوست بدارند و اگر مایلید دوستی واقعی و صمیمانه به وجود آورید این اصل را هرگز فراموش نکنید: صمیمانه و به طور واقعی به دیگران علاقمند شوید.
  • لبخند شما پیام آور خوش قلبی و خیر خواهی شماست . لبخند شمازندگی تمام کسانی را که آن را می بینند روشن می کند. ارزش یک لبخند در کریسمس : هزینه ای ندارد ولی بازده بالایی دارد . همیشه لبخند بزنید.
  • اسم ها هستند که آدم ها را متمایز می کنند و به هر کس شخصیت منحصر به فردی در میان دیگران می بخشد. اطلاعاتی که ارائه می دهیم و یا درخواستی که می کنیم همراه با سام فردی باشد که چیزی از او می خواهیم اهمیت به سزایی دارد . به یاد داشته باشید که اسم هر شخص زیباترین و مهم ترین صدا در گوش او هست .پس اسم افراد را فراموش نکنید.
  • اگر می خواهید هم صحبت خوبی باشید باید شنونده خوبی باشید برای اینکه مورد توجه دیگران و برای آنها جذاب باشید به آنها علاقه و توجه نشان دهید. شنونده خوبی باشید و دیگران را تشویق کنید درباره خودشان حرف بزنند.
  • دیزرائلی یکی از امپراتورهای انگلستان می گوید : با مردم درباره خودشان حرف بزن . با مردم درباره خودشان حرف بزنید و آنها ساعت ها به شما گوش خواهند داد. کاری کنید که طرف شما احساس امنیت کند و این کار را صادقانه انجام دهد.